lördag 2 juni 2012

Long and winding road




                        Då har förberedelserna satt igång.



Först denna fascinerande datortomograf, man tror man ska bli teleporterad till en annan värld. Intravenös kontrast sprider sig som värme, nästan hetta, i kroppen. Man vill se på mina blodkärl på halsen och underbenen. Sedan blir man uppmanad att dricka mycket efteråt. Det ska jag göra sa jag, för jag skulle träffa några polare. Jag frågade aldeig om öl gick bramed öl.


Därefter var det dags för besök hos Susanna Dietist. Vi skulle komma fram till hurr man stoppar min viktnedgång. När det gör ont varje gång man gapar och dessutom bara kan gapa en fingerbredd så är det ett djävla mickel att få i sig maten. Till slut lessnar man efter en halv portion. Då kan man "spä på" med närinngsdrycker speciellt anpassade för detta.


Vad beror då allt detta ståhej på? Jo det här:


Radioosteonekros (kan man googla på) Om man jämför vänster (L hade stått Sin för sinister om det varit en icke digital röntgenbild) och höger käke ser man att den högra är mera ojämn (nekrotisk benvävnad som stötts bort) Man kan också se en mörk linje mitt på hö käke som är en fraktur. Det är egentligen frakturen som orsakat att allt detta satt igång. Annars var det planerat till hösten,
To be continued







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar